VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI PRIMA BILAVČÍK, s.r.o. (DÁLE JEN VOP)
Platné od: 2006, poslední aktualizace: 11/2024
1. Úvodní ustanovení
1.1 VOP definují obchodní vztah mezi společností PRIMA BILAVČÍK,s.r.o. (dále jen Poskytovatel) a subjektem, kterému je poskytována Služba specifikovaná v čl. 1.2, na základě uzavřené smlouvy nebo písemné objednávky (dále jen Zákazník). Podpisem smlouvy nebo zasláním objednávky Zákazník schvaluje, že se seznámil a souhlasí se zněním VOP a že těmito VOP se řídí smluvní vztahy mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, pokud Smlouva nestanoví jinak.
1.2 Služba poskytovaná Zákazníkovi na základě písemné Smlouvy nebo Objednávky je zejména:
• dodávka měřicích zařízení a náhradních dílů k nim (dále jen Zboží)
• dodávka SW nebo jeho údržba (dále jen SW)
• renovace, opravy a servis zařízení a strojů (dále jen Servis)
• zakázkové měření výrobků a dílů pomocí měřicích zařízení v rámci Akreditované zkušební
laboratoře č. 1731 a měření neakreditované (dále jen Měřící služby)
• školící služby (dále Prima akademie)
• kalibrace prováděné v souladu s ust. § 5, odst. 6 zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění zákona č. 119/2000 Sb. a ve znění pozdějších předpisů (dále jen Kalibrace)
1.3 Smlouva nebo Objednávka je dokument nebo soubor dokumentů definujících smluvní vztahy uzavřené mezi Poskytovatelem a Zákazníkem.
1.4 VOP jsou nedílnou součástí uzavřené smlouvy. Odchylná ujednání v písemné smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
1.5 Znění VOP může Poskytovateli jednostranně měnit nebo doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
1.6 Smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Zákazníkem se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a těmito VOP .
2. Smlouva, Objednávka - přijetí, změna a zrušení
2.1 Projevem svobodné vůle k uzavření Smlouvy o poskytnutí Služby se rozumí písemné uzavření
Smlouvy nebo písemné potvrzení Objednávky Zákazníka, který jejím zasláním akceptuje podmínky obsažené v Nabídce Poskytovatele a tyto VOP.
2.2 Není-li stanoveno jinak, písemné podmínky nabídky Služeb učiněné Poskytovatelem k poptávce Zákazníka, jsou závazné po dobu 30 dnů ode dne odeslání Zákazníkovi. Nabídka obsahuje především cenu poptávané Služby (dále jen Cena) a termín realizace (dodání).
2.3 Objednávka musí obsahovat fakturační údaje Zákazníka (jméno a příjmení nebo název, sídlo, identifikační číslo, DIČ, jméno a telefonní kontakt osoby odpovědné za objednávku), specifikaci požadované Služby (popis, množství Zboží, typ SW, rozsah Servisu či charakter Měření), místo dodání či realizace Služby, způsob dopravy a souhlas s Cenou a VOP Poskytovatele. Přijetí řádné Objednávky Poskytovatel potvrdí bez zbytečného odkladu.
2.4 Zákazník není oprávněn jednostranně zrušit nebo změnit potvrzenou Objednávku, leda by se na tom s Poskytovatelem písemně dohodnul nebo toto právo plyne z obsahu VOP.
2.5 Poskytovatel zůstává vlastníkem autorských práv ke všem ilustracím, výkresům a dokumentům předaným Zákazníkovi v rámci realizace Služby. Bez jeho souhlasu tyto nemohou být užívány, kopírovány nebo zpřístupněny třetím osobám z jiného důvodu než je nastavení, zprovoznění a údržba Zboží. Toto se týká také dokumentů označených jako „důvěrné “.
2.6 Koupí Zboží či Služeb nevznikají Zákazníkovi žádná práva k používání registrovaných značek, obchodních názvů, loga či patentů Poskytovatele nebo jeho subdodavatelů, není-li to v konkrétním případě upraveno smlouvou odlišně.
2.7 Zákazník i Poskytovatel jsou povinni zachovat mlčenlivost o veškerých skutečnostech, které tvoří obchodní tajemství obou stran, se kterými se seznámil v rámci realizace Služby. Tato povinnost trvá i po skončení smluvního vztahu.
3. Provedení a dodání Služby
3.1 Poskytovatel provede Službu s odbornou péčí svými zaměstnanci nebo prostřednictvím třetích osob, se kterými spolupracuje.
3.2 Zákazník je povinen poskytnout bez zbytečného odkladu Součinnost (čl. 4) potřebnou pro realizaci Služby a uhradit dohodnuté zálohové platby. V opačném případě se Termín dodání prodlužuje o dobu, po kterou je Zákazník v prodlení s poskytnutím součinnosti.
3.3 Poskytovatel si vyhrazuje právo prodloužit dodací lhůtu v případě vyšší moci a z důvodů, za které není přímo odpovědný (nedostupnost subdodávky), přičemž o této skutečnosti je povinen bez zbytečného odkladu informovat Zákazníka, a sdělit mu nový Termín dodání. V případě, že dodávka bude nedostupná i v nově stanoveném termínu, je Zákazník oprávněn od smlouvy odstoupit, a to v celém rozsahu nebo jen v neprovedené části, je-li to technicky možné. Poskytovatel vrátí platby přijaté nad rámec poskytnutého plnění zpět Zákazníkovi.
3.4 Služba je dokončena předáním Zákazníkovi, který její převzetí písemně potvrdí. Úhrada faktury za Službu nahrazuje doklad o převzetí Služby.
3.5 Zákazník je povinen případné vady či jiné výhrady k provedené Službě sdělit Poskytovateli při provedení prohlídky v rámci předání, jinak se má za to, že Služba byla provedena a předána bez vad.
4. Součinnost Zákazníka
4.1 Zákazník je povinen poskytnout bez zbytečného odkladu potřebnou součinnost při realizaci Služby, zejména zajistit Poskytovateli technickou asistenci, aby dodávka mohla být zahájena ihned po příjezdu pracovníků Poskytovatele.
4.2 Zákazník souhlasí zejména s tím, že bezplatně poskytne:
• pomocné a specializované pracovníky v takovém počtu a na takovou dobu, jež je potřebný pro provedení dodávky
• potřebnou manipulační techniku, nebylo-li předem dohodnuto něco jiného
• obaly/kryty za účelem ochrany Zboží před částicemi prachu a špíny v místě provedení Služby
• uzamykatelný, suchý prostor k úschově nářadí, strojů a jejich části a uzamykatelnou, osvětlenou
místnost pro potřebu pracovníků včetně sociálního zázemí.
4.3 Neposkytne-li Zákazník ani přes písemnou výzvu Poskytovatele potřebnou součinnost, je Poskytovatel oprávněn odstoupit od smlouvy a požadovat po Zákazníkovi úhradu vzniklých nákladů v dohodnuté paušální výši 0,5% z ceny Služby za týden, počínaje dohodnutým termínem dodání, maximálně však do výše 5% z celkové ceny. Právo Poskytovatele na náhradu škody není tímto ujednáním dotčeno.
4.4 Pokud si Zákazník Službu ve sjednaném termínu sjednaným způsobem nepřevezme, je povinen zaplatit náklady z toho plynoucí (skladné, doprava apod.).
5. Práva z vadného plnění
5.1 Prodávající odpovídá za vady, které má zboží v okamžiku přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Vadou se rozumí odchylka od množství, druhu či kvalitativních vlastností zboží stanovených kupní smlouvou či obecně závaznými právními předpisy.
5.2 Kupující je povinen zboží při jeho dodání řádně zkontrolovat a zjevné vady uvést do dodacího listu a není-li to možné, oznámit takové vady prodávajícímu písemně ve lhůtě stanovené v následujícím odstavci.
5.3 Kupující je povinen oznámit vady prodávajícímu písemně, bezodkladně po jejich zjištění, pomocí reklamačního formuláře dostupného na webových stránkách prodávajícího, přičemž za písemnou formu bude pro tento účel považována též e-mailová či jiná elektronická zpráva: reklamace@primab.cz
5.4 Za včasné oznámení vad se považuje, pokud kupující oznámil: a) zjevné vady nejpozději do tří (3) dnů ode dne převzetí zboží a b) ostatní vady do pěti (5) dnů ode dne jejich zjištění, nejpozději však do šesti (6) měsíců ode dne převzetí zboží. Pokud kupující neoznámí vady zboží ve lhůtách dle tohoto odstavce, je zboží považováno za dodané bez vad a kompletní.
5.5 Prodávající neposkytuje na zboží záruku za jakost.
5.6 Oznámení vad musí být učiněno písemně a musí obsahovat mimo jiné identifikační údaje reklamovaného zboží, popis zjištěných vad a doklady osvědčující oprávněnost reklamace. Spolu s oznámením vad a ve lhůtě oznámení vad dle bodu 5.4. těchto VOP musí být prodávajícímu na náklady kupujícího doručeno též reklamované zboží, a to v původním obalu, popř. zabalené způsobem odpovídajícím původnímu balení. Veškeré údaje a dokumenty osvědčující oprávněnost reklamace musí být v českém nebo v anglickém jazyce.
5.7 Prodávající neodpovídá zejména za tyto vady zboží:
a) vzniklé opotřebením způsobeným obvyklým užíváním,
b) vzniklé užíváním zboží v rozporu s účelem kupní smlouvy nebo v rozporu s obvyklým způsobem užívání,
c) vzniklé užíváním zboží v rozporu s dokumentací vztahující se ke zboží (zejména návodem k obsluze), jakož i v rozporu s poskytnutým školením,
d) způsobené zaviněným jednáním kupujícího, vadným použitím, chybou dohledu či údržby ze strany kupujícího.
5.8 Kupující není oprávněn jím reklamované zboží sám opravovat či s ním jinak manipulovat za účelem odstranění reklamované vady, pokud nebude písemně dohodnuto jinak.
5.10 Kupující nemá právo na náhradu škody vzniklé v důsledku prodlení s dodávkou zboží od dodavatelů prodávajícího nezbytného pro splnění závazku prodávajícího dle kupní smlouvy.
5.11 U služeb kalibrací a měření se reklamační lhůta nestanovuje. Kalibrace či měření je platná v místě a čase provedení Kalibrace/měření. Pozdější reklamace nelze vzít v potaz. Podpisem předávacího protokolu, vyslovuje majitel měřidel či dílů svůj souhlas, že přístroje / díly přebírá a tyto jsou v pořádku a funkční. Reklamace jiného obecného charakteru je nutné uplatnit do 14ti dnů od podpisu předávacího protokolu. Na pozdější reklamace, nebo na reklamace měřidel / dílů již používaných nebude brán zřetel. Vyřízení reklamací se obecně provádí zpravidla do 60ti dnů, při návaznosti na dodavatele v zahraničí se lhůta může prodloužit.
6. Platební podmínky, záruky, započtení
6.1 Faktury jsou vystavovány nejdříve po dodání Služby, splatnost je 30 dnů ode dne odeslání Zákazníkovi, nedohodne-li se smluvně splatnost jiná. Datum splatnosti je uvedeno ve faktuře.
6.2 Poskytovatel má právo požadovat zaplacení zálohy před započetím realizace Služby nebo poskytnutí peněžní záruky ve výši odpovídající Ceně objednané Služby, pokud hrozí, že úhrada Ceny je z důvodu nedostatečných finančních zdrojů Zákazníka ohrožena. Poskytovatel je oprávněn určit náhradní termín pro úhradu, anebo požadovat poskytnutí odpovídající zajištění. V případě nedodržení takto stanoveného termínu je Poskytovatel oprávněn písemně od smlouvy odstoupit.
6.3 Zákazník je oprávněn provést úhradu faktury započtení, své peněžité pohledávky za Poskytovatelem pouze v případě pravomocným rozsudkem přiznané pohledávky nebo pohledávky Poskytovatelem uznané.
6.4 Storno podmínky
Při odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka bude účtován storno poplatek ve výši 15% z kupní ceny beze slev.
7. Přechod vlastnictví, výhrada vlastnictví
7.1 Vlastnické právo ke Zboží přechází na Zákazníka okamžikem předání a převzetí nebo okamžikem zaplacení a okamžikem, ve kterém Poskytovatel umožní Zákazníkovi nakládat se Zbožím v dohodnutém místě.
7.2 Pokud by dodané, ale neuhrazené Zboží bylo postiženo v rámci exekuce na majetek Zákazníka, anebo by se z jiného titulu staly předmětem zájmu třetích osob ještě před přechodem vlastnického práva na Zákazníka, je Zákazník povinen Poskytovatele o takové situaci okamžitě písemně informovat, aby tento mohl učinit nezbytné procesní kroky k ochraně svých práv. Náklady vzniklé Poskytovateli v souvislosti s výše uvedeným je povinen uhradit Zákazník.
7.3 Zákazník není oprávněn prodat Zboží ani v rámci řádného obchodního styku třetí osobě dokud nenabyl vlastnictví tohoto Zboží.
8. Instalace měřícího zařízení
8.1 Není-li smluvně dohodnuto jinak, Poskytovatel zajistí instalaci měřicího zařízení.
8.2 Datum instalace v potvrzení Objednávky je orientační, přesné datum pro instalaci bude stanoveno dohodou smluvních stran, s vymezením požadovaného rozsahu součinnosti Zákazníka.
8.3 Po dokončení instalace měřicího zařízení bude provedeno protokolární předání zařízení. U služeb kalibrací a měření se reklamační lhůta nestanovuje. Kalibrace či měření je platná v místě a čase
provedení Kalibrace/měření. Pozdější reklamace nelze vzít v potaz. Podpisem předávacího protokolu, vyslovuje majitel měřidel či dílů svůj souhlas, že přístroje / díly přebírá a tyto jsou v pořádku a funkční. Reklamace jiného obecného charakteru je nutné uplatnit do 14ti dnů od podpisu předávacího protokolu. Na pozdější reklamace, nebo na reklamace měřidel / dílů již používaných nebude brán zřetel. Vyřízení reklamací se obecně provádí zpravidla do 60ti dnů, při návaznosti na dodavatele v zahraničí se lhůta může prodloužit.
9. AZL – služby zakázkového měření Akreditované zkušební laboratoře č. 1731 a služby zakázkového měření (neakreditované)
9.1 Není-li písemně dohodnuto jinak, je Zákazník povinen:
• předat předmět - díl, jehož vlastnosti mají být změřeny (dále Měřený objekt), na místo určené Poskytovatelem
• poskytnout mu veškeré výkresy a/nebo specifikace, ze kterých je možné určit tolerance a míry stanovené pro Měřený objekt
• předem specifikovat rozsah měřených prvků a vyhodnocení Měřených objektů
• potvrdit přijetí výsledků měření podpisem protokolu o měření, přičemž je povinen zkontrolovat
protokol o měření ihned po jeho obdržení za účelem zjištění případných zjevných vad a umožnění
jejich opravy Poskytovatelem I formou provedení dalšího měření.
9.2 Není-li písemně dohodnuto jinak, je Poskytovatel povinen:
• měřit Měřené objekty pouze za účelem vyhodnocení údajů uvedených ve výkresech a/nebo specifikacích, tedy zejména zda vyhovují stanoveným tolerancím a mírám
• neměnit a neupravovat Měřené objekty, když úpravy či změny je oprávněn učinit Zákazník své náklady a odpovědnost, s výjimkou konkrétních případů, kdy se strany nedohodnou písemně jinak.
• po skončení měření vypracovat protokol s výsledky (Protokol o měření) a předat ho ke kontrole Zákazníkovi. Měřicí služby jsou dokončeny okamžikem přijetí Protokolu o měření.
9.3 Prohlášení zaměstnanců Poskytovatele týkající se výsledků měření, jsou nezávazná do doby, než budou uvedena v Protokole o měření. Jakékoliv verbální stanovisko učiněné zaměstnancem nebude tvořit část protokolu o měření. Za opatření provedená Zákazníkem následně po dokončení měření odpovídá pouze Zákazník.
9.4 Poskytovatel vykonává Měřící služby v souladu s požadavky Zákazníka dle obecně uznávaných technologických pravidel, a v souladu s příslušnými pravidly bezpečnosti.
9.5 Poskytovatel si vyhrazuje si právo udělovat zaměstnanci, jež vykonává měřicí služby ve výrobním prostoru Zákazníka, příslušné pokyny.
9.6 Záruky Poskytovatele se vztahují pouze na Služby, které jsou výslovně předmětem potvrzené objednávky. Záruky se nevztahují na shodu Měřeného objektu s příslušnými předpisy a na provoz zařízení, jehož je Měřený objekt součástí. Poskytovatel neodpovídá za obsah a přesnost výkresů a/nebo specifikací poskytnutých Zákazníkem ani za vzhled, výběr materiálů a konstrukci Měřených objektů.
9.7 Měřicí služby se považují za chybné, byl-li Protokol o měření vypracován na základě špatně provedeného měření zaměstnancem Poskytovatele anebo v důsledku závady měřicích nástrojů či softwaru, kterými se měření provádí, a/nebo v případech, kdy měření nebylo provedeno dle zadání Zákazníka.
10. PRIMA AKADEMIE PODMÍNKY
10.1 Objednání vzdělávacího kurzu nebo pronájmu školicích prostor:
Smluvní vztah vzniká odesláním závazné objednávky na akademie@primab.cz nebo na příslušného pracovníka, vzájemná práva a povinnosti se řídí těmito VOP , Zákazník tak stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.
10.2 Úhrada vzdělávacích kurzů Vzdělávací kurzy jsou hrazeny převodem na účet na základě daňového dokladu po absolvování kurzu.
10.3 Storno podmínky
Zákazník může bezplatně zrušit kurz odesláním emailu na adresu akademie@primab.cz nejpozději 10 dnů před začátkem kurzu. Při odstoupení od smlouvy pronájmu školicího střediska v kratší době, než 10 dnů, bude účtován storno poplatek následovně: 4 – 9 dnů před konáním 50%, 3 – 0 dnů 100 %
10.4 Organizační změny
Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu v školení, kurzech nebo workshopech (změna osnovy nebo harmonogramu kurzu, změna lektora, změna místa konání, změna učebny, změna učebního materiálu atd.). Případné změny budou účastníkům kurzu nebo workshopu oznámeny e-mailem, telefonicky nebo SMS zprávou.
Poskytovatel si vyhrazuje právo nepořádat kurz nebo workshop není-li dosažen minimální počet účastníků uvedený v oznámení o konání kurzu nebo workshopu a nabídnout přihlášeným účastníkům možnost absolvovat objednaný kurz nebo workshop v náhradním termínu, anebo vrátit kurzovné, pokud již bylo uhrazeno.
11. Obchodní podmínky pro pronájem školicího střediska PRIMA AKADEMIE
11.1 Objednání pronájmu školicích prostor
Smluvní vztah vzniká odesláním závazné objednávky na akademie@primab.cz nebo na příslušného pracovníka, vzájemná práva a povinnosti se řídí těmito VOP, Zákazník tak stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.
11.2 Úhrada pronájmu školicích prostor
Pronájem je hrazen převodem na účet na základě daňového dokladu po ukončení pronájmu.
11.3 Storno podmínky
Zákazník může bezplatně od smlouvy odstoupit odesláním emailu na adresu akademie@primab.cz nejpozději 10 dnů před začátkem pronájmu. Při odstoupení od smlouvy pronájmu školicího střediska v kratší době, než 10 dnů, bude účtován storno poplatek následovně: 4 – 9 dnů před konáním 50%, 3 – 0 dnů 100 %
11.4 Podmínky užívání pronajatých prostor školicího střediska
• Zákazník se zavazuje dodržovat Provozní řád budovy Hradišťská 2612, Uherský Brod, který je k dispozici všem zákazníkům a zasláním objednávky výslovně prohlašuje, že se s tímto provozním řádem seznámil a přijímá jej ve všech jeho důsledcích. Zákazník se zároveň zavazuje dodržovat pokyny poskytovatele k používání svěřené techniky a vybavení prostor.
• Škody, které způsobí zákazník nebo kterýkoliv z účastníků a návštěvníků pohybujících se v jím pronajatých prostorách, uhradí zákazník v plném rozsahu v termínu předepsaném firmou Prima Bilavčík spolu s ušlým ziskem za období odstraňování případných škod.
• Zákazník není oprávněn vpouštět do prostor školicího střediska PRIMA AKADEMIE jiné osoby než ty, které jsou účastníky jeho akce a vstupují výhradně do prostor, které jsou předmětem jeho pronájmu.
Zákazník je odpovědný za veškeré škody způsobené zanedbáním této podmínky, tj. vpuštěním cizí osoby do objektu školicího střediska.
• Zákaz kouření ve všech prostorách školicího centra.
12. Ochrana údajů
12.1 Poskytovatel se zavazuje respektovat důvěrný charakter osobních a firemních dat Zákazníka,
sloužících k identifikaci Zákazníka a k realizaci smluvního vztahu, včetně nezbytných účetních operací, vystavení daňových dokladů, identifikaci bezhotovostních plateb a pro komunikaci s účastníkem. Detailní osobní data i údaje o platbách jsou ukládány v databázi se zabezpečením proti zneužití a nejsou poskytovány třetím stranám.
12.2 Poskytovatel má zájem údaje o Zákazníkovi využít k zasílání informací o svých produktech a službách. Pokud byste s tím nesouhlasili, můžete nám to kdykoliv oznámit, abychom mohli údaje podle toho zablokovat. V případě emailové komunikace se z odběru můžete kdykoliv odhlásit s pomocí odhlašovacího odkazu uvedeného v patičce každého emailu.
12.3 Souhlas se zpracováním osobních údajů:
Vyplněním údajů Zákazník souhlasí se zařazením jím vyplněných osobních údajů do databáze Poskytovatele, jakožto správce, a s jejich následným zpracováním prostřednictvím pro marketingové účely a obchodní sdělení prostřednictvím elektronických prostředků dle zákona č. 480/2004 Sb., a to na dobu do odvolání souhlasu. Zároveň Zákazník uděluje souhlas s tím, aby mu prodávající zasílal informace o připravovaných akcích a nabídce svých obchodních partnerů.
12.4 Odesláním závazné přihlášky na školení
Zákazník souhlasí s tím, že Poskytovatel bude na školení fotografovat a tyto snímky využije k propagaci dalších školení.
13. Cena
13.1 Ceník kalibrací platí jak pro výkony prováděné v rozsahu akreditace, tak pro výkony prováděné mimo rozsah akreditace.
Vysvětlivky k ceníku:
• kalibrační list je v ceně kalibrace měřidla
• ceny jsou určeny pro kalibraci jednotlivých druhů pracovních měřidel nestanovených
• cena kalibrace speciálních druhů měřidel viz. hodinová sazba dohodou
• ceny jsou uváděny bez DPH
• obvyklá dodací lhůta je 2 týdny od dodání měřidla. Lze dohodnout i jiné dodací lhůty
• k ceníku jsou připojena pravidla pro vyřizování námitek a stížnosti
• kalibrace do 3 dnů za expresní příplatek 50% k ceně kalibrace
• kalibrace do druhého dne za expresní příplatek 100% k ceně kalibrace.
13.2 Nevyhoví-li měřidlo při kalibraci, nebo je-li zjištěno jeho závažné poškození, je tato skutečnost oznámena Zákazníkovi kalibračním technikem. Drobné opravy do cca 30% ceny nového měřidla jsou prováděny automaticky servisním oddělením. Cenově náročnější opravy budou provedeny až po odsouhlasení ceny zákazníkem.
14. Dodací podmínky
14.1 Ke každé dodávce měřidel musí být přiložena objednávka nebo dodací list.
14.2 Měřidla musí být uložena vhodným způsobem, který vylučuje jejich poškození.
14.3 Přístroje Zákazník předkládá ke kalibraci úplné, včetně příslušenství a u speciálních měřidel včetně návodu k použití nebo jiných technických podkladů potřebných k obsluze a pro vyhodnocení kalibrace.
14.4 V objednávce je nutno uvést typ měřidla, rozsah měření, přesnost, počet kusů, případně požadovanou periodu rekalibrace. Dále pak kontakt na osobu, se kterou je možno konzultovat případné nejasnosti.
14.5 Pokud je při přejímce měřidel zjištěno poškození měřidel, Poskytovatel nabídne provedení opravy. Požaduje-li Zákazník opravu, je zakázka resp. její část převedena na servisní oddělení, které stanoví předběžnou cenu opravy a seznámí s ní Zákazníka.
14.6 K měřidlu je po kalibraci vystaven kalibrační list, který splňuje požadavky ČSN EN ISO/IEC 17025.
Kalibrační listy pro kalibraci mimo rámec akreditace mají formálně stejný obsah jako kalibrační listy v rámci akreditace, ale neobsahují akreditační značku, nemají odkaz na akreditaci.
14.7 Měřidlo je standardně označeno kalibrační značkou s datem kalibrace. Sdělí-li Zákazník prokazatelně periodu rekalibrace měřidel, opatří Poskytovatel měřidlo po kalibraci značkou platnosti kalibrace s vyznačenou dobou platností.
14.8 Expresní kalibraci je nutno dohodnout s koordinátorem kalibrační laboratoře, nebo jeho zástupcem předem.
15. Pravidla pro vyřizování námitek a stížností
15.1 Pravidla pro vyřizování námitek a stížností stanoví postup při řešení námitek a stížností zákazníka nebo jiných stran ke službám, poskytovaným kalibrační laboratoří, PRIMA BILAVČÍK, s.r.o. (dále jen KL).
15.2 Námitka je písemná výhrada, uplatněná u KL, kterou Zákazník zpochybňuje výsledek kalibrace, termín provedení, úplnost předaných dokladů a věcí, nebo jiné skutečnosti týkající se poskytnuté služby v rámci. Námitku lze podat do 10 dnů ode dne, podpisu předávacího protokolu. Námitku v písemné formě je nutné zaslat na adresu: reklamace@primab.cz na ostatní námitky nebude brán zřetel.
15.3 Stížnost je písemná výhrada (stížnost, podnět, oznámení), uplatněná u KL, kterou stěžovatel upozorňuje na neshody a jiná závažná porušení ochrany důvěrných informací nebo vlastnických práv atp. Stížnost lze podat do 10 dnů ode dne, podpisu předávacího protokolu. Stížnost v písemné formě je nutné zaslat na adresu: reklamace@primab.cz na ostatní stížnosti nebude brán zřetel.
15.4 Z podané námitky nebo stížnosti musí být patrno:
• kdo námitku nebo stížnost podává;
• které věci se týká (popis věcné podstaty námitky nebo stížnosti);
• čeho se subjekt podávající námitku nebo stížnost domáhá nebo co navrhuje
• které důkazy na podporu obsahu námitky či stížnosti Zákazník předkládá.
• V případě námitky, stížnosti na konkrétní závadu na měřicím přístroji, či rozporování naměřených hodnot, je nutné vždy společně s námitkou doručit do KL I předmětný přístroj, za účelem analýzy.
15.5 Námitky a stížnosti přijímá, eviduje a jejich prošetření a vyřízení zajišťuje manažer kalibrační laboratoře.
15.5.1 Námitku či stížnost, kterou je nutno prošetřovat, musí vyřídit KL do 60 pracovních dnů ode dne podání.
15.6 Způsob vyřízení námitky a stížnosti je zpravidla shodný se způsobem podání, tj. písemná odpověď. Je-li to pro řešení námitky nebo stížnosti vhodné, pozve vedoucí KL subjekt podávající námitku nebo stížnost k osobnímu projednání. Z jednání je vytvořen zápis, který podepíší zástupci všech jednajících stran. Originál zápisu obdrží subjekt, který podal námitku nebo stížnost.
15.7 Pravidla pro vyřizování námitek a stížností jsou dostupná všem zákazníkům a jsou umístěna na
www.metrologie.cz v sekci dokumenty ke stažení VOP.
16. Různé
16.1 Spory ze smluvních vztahů mezi Poskytovatelem a Zákazníkem budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
16.2 Místo dodání je Česká republika, není-li v písemném potvrzení Objednávky určeno jinak.
16.3 Smluvní strany na sebe berou nebezpečí změny okolnosti ve smyslu §1765 odst. 2 občanského zákoníku.
16.4 Pro účely smlouvy ani těchto VOP se nepoužijí ustanovení §1799 a §1800 občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných adhezním způsobem.